Financiele Administratie
Wij verzorgen de administratie van onze relaties op basis van de verstrekte gegevens, welke periodiek worden aangeleverd. Na de verwerking wordt een controle gedaan en de aangifte omzetbelasting verzorgd en verstuurd. Na verwerking van alle gegevens kunnen wij indien noodzakelijk de tussentijdse cijfers worden opgemaakt. Het verwerken van de administratie kan zowel op ons kantoor plaatsvinden of op locatie bij de relatie.
Administratieve Ondersteuning
De klant verzorgt zelf zijn administratie en wordt periodiek door RAK waarbij dan wordt gecontroleerd of alle boekingen correct zijn ingeboekt en waarbij de diverse aansluitingen worden gemaakt. Hierbij kunnen dan ook de tussentijdse cijfers worden gemaakt en heeft de klant een back-up als er vragen zijn omtrent bepaalde boekingen.
Jaarrekeningen
Aan het einde van het boekjaar wordt de jaarrekening samengesteld, voorzien van alle specificaties en bescheiden, aan de hand van de gevoerde administratie. Het rapport dat wordt uitgebracht kan worden gebruikt voor de financiƫle instellingen en de belastingdienst.
Voor besloten vennootschappen zullen tevens de notulen van de aandeelhoudersvergadering worden gemaakt, en de publicatiestukken t.b.v. de Kamer van Koophandel.
Fiscale aangiften
Na het samenstellen van de jaarrekening dienen ook de aangiften inkomstenbelasting, en voor besloten vennootschappen de aangifte vennootschapsbelasting opgemaakt te worden.
Detachering
Indien een ondernemer, als gevolg van langdurige ziekte, zwangerschapsverlof of door pieken in de werkzaamheden, een tekort heeft aan personeel kan dat via Rajcomar Administratie Kantoor worden opgevuld doordat er dan iemand van ons kantoor voor een ( langere) periode bij een klant wordt gedetacheerd. De ondernemer is er dan tevens van overtuigd dat er geen stagnatie ontstaat in het voeren van zijn administratie, en dat het kundige wijze wordt gedaan.